Algemeen : 12 juli 2000 Veel marketeers kennen opbrengst eigen site niet
AMSTERDAM - Marketeers weten nog steeds niet wat hun eigen site nu oplevert. Acht op de tien Nederlandse marketeers hebben inmiddels een website in de lucht. Van die groep geven vier van de tien echter ook toe dat ze niet weten wat de site nu oplevert. Ruim 60% van alle respondenten zegt dat de eigen organisatie te weinig doet aan internet.
Dit blijkt uit de Grote Marketing Enquête, die door Trendbox onder 252 marketeers is uitgevoerd en in het jongste Tijdschrift voor Markering wordt gepresenteerd. Internet blijkt een groot effect op het leven van de marketeer te hebben. Hij krijgt gemiddeld achttien e-mails per dag, die hij in negen van de tien gevallen ook zelf opent.
Verder overweegt één op de vijf marketeers binnenkort over te stappen naar een beginnend internetbedrijf. De mogelijkheid om aandelen te verwerven is de belangrijke motivator. Twee derde van de Nederlandse marketeers is het afgelopen jaar al minstens één keer door een headhunter benaderd en 28% zelfs meer dan drie keer.
Ook opvallend is dat merksanering hoog op het lijstje staat. Unilever mag dan wel de aandacht getrokken hebben met de plannen om 1200 van de 1600 merken te saneren, menig marketeer zit op dezelfde lijn. Het blijkt dat een op de vier marketeers denkt dat er ook binnen zijn organisatie te veel merken bestaan en dat sanering noodzakelijk is. Bij bedrijven met meer dan 100 werknemers vindt zelfs 35% dat er merken moeten sneuvelen.(FD)
Overig nieuws van vandaag
- Veel marketeers kennen opbrengst eigen site niet
- Stichting prijst de fiets aan voor het woon-werkverkeer
- Kamer vindt nota Brinkhorst mager
- Jonge boeren willen overnamesubsidie
- Kabinet zegt 'ja' tegen Tweede Maasvlakte
- Verkeer Noord - Holland eist veel slachtoffers
- Britse detailhandelsprijzen stijgen meer dan verwacht
- IMF akkoord met schrappen schulden Honduras
- Stijging van industriële productie in China
- Forse stijging orders Japanse werktuigmachines
- Nieuwe Editie HSV Nieuws