Verkeer & Vervoer : 27 November 2002 Miljoenen voor verkeersveiligheid en fietsinfrastructuur in Noord-Holland
Gedeputeerde Staten hebben besloten in 2002 14,3 miljoen Euro beschikbaar te stellen voor de ‘kleine infrastructuur’ in drie Noord-Hollandse regio’s. Het gaat om subsidies voor de aanleg en verbetering van fietsvoorzieningen en voor projecten die de verkeersveiligheid en leefbaarheid verhogen in Noord-Holland noord, Gooi en Vechtstreek en Haarlem/ IJmond. Per regio is beschikbaar:
- Noord-Holland Noord circa € 5,9 miljoen,
- Gooi- en Vechtstreek circa € 3,2 miljoen en de
- Haarlem - IJmond circa € 5,2 miljoen
Noord-Holland noord
Kop Noord-Holland |
Bijdrage in Euro |
|
Anna Paulowna |
Uibreiding en verbetering parkeervoorzieningen NS-station Anna Paulowna |
33.500 |
Harenkarspel |
Reconstructie kruising Burgerweg-Groenhart |
101.700 |
Harenkarspel |
Herinrichting kruising Stroet-Terpweg-Groenveldsdijk |
100.000 |
Harenkarspel |
Aanleg trottoir Veluweweg en Hogebrugweg |
27.500 |
Harenkarspel |
Inrichten 60km-zones oostelijk deel gemeente |
24.000 |
Harenkarspel |
Duurzaam veilig inrichten Stroet |
60.000 |
Harenkarspel |
Duurzaam veilig inrichten Kalverdijk-Koorndijk |
36.000 |
Den Helder |
Duurzaam veilig inrichten diverse straten |
23.824 |
Schagen * |
Duurzaam veilig inrichten wijk Waldervaart |
154.000 |
Texel |
Herinrichting Dorpsstraat in De Koog tussen de Nikadel en de komgrens |
238.500 |
Texel |
Aanleg rotonde kruising Bernhardlaan-Waalderstraat |
110.000 |
Texel |
Aanleg rotonde kruising Sommeltjesweg-Laagwaalderweg |
210.000 |
Texel |
Duurzaam veilig inrichten Schilderend |
167.550 |
Wieringermeer |
Afronding duurzaam veilig inrichting Wieringerwerf fase 1 |
17.940 |
Wieringermeer |
Reconstructie en aanleg fietspad Hoornseweg |
210.000 |
Zijpe |
Herinrichting en aanleg fietspad Zuidschinkeldijk te Callantsoog |
90.000 |
Totaal |
1.604.514 |
De bijdragen zijn afkomstig uit de Gebundelde Doeluitkering van het rijk (GDU), en Interim besluit Duurzaam veilig en zijn een bijdrage in de totale projectkosten. Onveilige kruispunten, ontbrekende delen fietspad of andere infrastructurele projecten kunnen met behulp van een bijdrage uit het GDU eerder aangelegd of verbeterd worden.
Wegbeheerders, meest gemeenten, hebben bij de provincie projecten ingediend waarvoor zij een bijdrage uit de GDU willen ontvangen. De projecten met gemarkeerd met een * zijn onder voorbehoud. Voor deze projecten moet nog overleg gevoerd worden met de indiener om te kijken wat de maatregel betekent voor de doorstroming van het openbaar vervoer.
De GDU middelen worden verdeeld over de drie regio’s volgens de verdeelsleutel die gebaseerd is op inwoneraantal en de mate van verstedelijking. Doordat projecten soms – onvoorzien- geen doorgang kunnen vinden, is er voor de dan niet te besteden gelden een reservelijst van projecten opgesteld.
De commissie Wegen, Verkeer en Vervoer behandelt het voorstel van Gedeputeerde Staten in haar vergadering van 6 december 2002. Provinciale Staten nemen een definitief besluit over de GDU-gelden op 10 januari 2003. (Bron: Prov. NH)
Overig nieuws van vandaag
- GS kiezen in principe voor Wieringerrandmeer
- Start voor project 'Water als economische drager'
- Nieuwe editie HSV Nieuws
- Diverse wegwerkzaamheden in de gemeente Den Helder
- Haal meer uit je Kop gepresenteerd voor de Industrieclub Wieringermeer
- Provincie doet mee aan Europees programma Hanse Passage
- Miljoenen voor verkeersveiligheid en fietsinfrastructuur in Noord-Holland