Business Nieuws: 12 april 2012 Inspirerende bijeenkomst over streekproducten op 17 april 2012 te Starnmeer - Streekproducten als toeristisch handelsmerk
Datum: dinsdag 17 april 2012
Tijd: 14.30 uur tot 17.30 uur
Locatie: Buitenwerkplaats, Starnmeerdijk 6
1488 AG Starnmeer
Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar voor de inspirerende bijeenkomst 'Streekproducten als toeristisch handelsmerk' die Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord en Created in Noord-Holland op dinsdag 17 april 2012 vanaf 14.30 uur in de Buitenwerkplaats te Starnmeer organiseren.
Naast een groter belang voor de verduurzaming van voedselketens, is er ook een duidelijke vraag naar streekproducten. Restaurants ervaren de meerwaarde maar ook consumenten vinden regionale productie, verantwoord ondernemerschap en duurzaamheid steeds belangrijker. Regionaal geproduceerde producten hebben een toegevoegde waarde op het gebied van gezondheid, smaak, kwaliteit, authenticiteit, transparantie en traceerbaarheid. Deze ontwikkelingen zorgen voor een groeiende vraag naar streek eigen producten.
Doel van de bijeenkomst 'Streekproducten als toeristisch handelsmerk' op dinsdag 17 april a.s. is om ideeën voor samenwerking en marketing te stimuleren om de Noord-Hollandse streekproducten beter op de kaart te zetten. Onderwerpen die aan de orde komen zijn onder andere product-markt combinaties, trends op het gebied van streekproducten, keten- en distributieverbetering en verdienmodellen.
Genodigden zijn producenten, distributeurs en ondernemers van streekproducten, creatieve professionals, marketing experts en regionale bestuurders. En ter afsluiting een netwerkborrel met streekproducten.
Er zijn nog enkele plaatsen voor de bijeenkomst op dinsdag 17 april a.s.
beschikbaar! Voor de inhoud van het programma of aanmelden voor deze bijeenkomst kunt u een mail sturen naar:
'Streekproducten als toeristisch handelsmerk'
Op dinsdag 17 april 2012 vanaf 14.30 uur organiseren Ontwikkelingsbedrijf Noord- Holland Noord en Created in Noord-Holland in de Buitenwerkplaats te Starnmeer de inspirerende bijeenkomst `Streekproducten als toeristisch handelsmerk'.
Doel van deze bijeenkomst is om ideeën voor samenwerking en marketing te stimuleren om onze streekproducten beter op de kaart te zetten. Onderwerpen die aan de orde komen zijn onder andere product-markt combinaties, trends op het gebied van streekproducten, keten- en distributieverbetering en verdienmodellen.
Genodigden zijn producenten, distributeurs en ondernemers van streekproducten, creatieve professionals, marketing experts en regionale bestuurders.
Trendwatcher Nanon Soeters van ROZENBROOD licht de consumentenwaarden toe achter streekproducten. Hoe zijn deze waarden op andere manieren te combineren en in te zetten om nieuwe publieksgroepen te bereiken? Aan de hand van inspirerende voorbeelden uit binnen- en buitenland daagt zij u uit hier zelf over na te denken: voedsel voor de gedachten.
In 2009 begonnen Willem & Drees ermee aardappels, groenten en fruit van boeren uit de buurt verkrijgbaar te maken in winkels in de buurt. Zij hadden wel het idee dat het zou kunnen. Alleen zei iedereen dat het bijna niet mogelijk zou zijn... Drees Peter van den Bosch, één van de oprichters, deelt zijn succesverhaal met u.
Marc van Rijsselberghe van de Waddengroep maakt u deelgenot van zijn toekomstvisie. Waar liggen kansen, waar schuilen valkuilen? Hoe versterkt regio- marketing de streekproductenmarkt? Wat betekenen streekproducten voor de landbouw?
Programma
- 14.00 uur Inloop met koffie en thee
- 14.30 uur Welkom door Ellen Klaus, hoofd Cultuur & Innovatie van Cultuurcompagnie Noord-Holland
- 14.40 uur Presentatie Nanon Soeters, trendwatcher van Rozenbrood, over de kracht van het regionale verhaal dat achter streekproducten schuilt en de inspiratie die er wereldwijd te halen is om deze te vermarkten
- 15.10 uur Presentatie Drees Peter van den Bosch, oprichter Willem & Drees, over het succesverhaal van Willem & Drees
- 15.30 uur Presentatie Marc van Rijsselberghe, directeur Waddengroep, die zijn toekomstvisie met u deelt
- 15.50 uur Workshops: deelnemers gaan uiteen in drie groepen om concrete thema's uit te werken
Workshop 1: Tips & Tricks - succesvolle marketing van streekproducten
Workshop 2: Identiteit - streekproducten als succesformule voor regionale identiteit
Workshop 3: Samen sterk - samenwerken in teelt, afzet en keten - 16.45 uur Plenaire terugkoppeling van uitkomsten workshops
- 17:00 uur Borrel met streekproducten
- 17:30 uur Einde
Wij zien uit naar uw komst!
Overig nieuws van vandaag
- Inspirerende bijeenkomst over streekproducten op 17 april 2012 te Starnmeer - Streekproducten als toeristisch handelsmerk
- De Clipperrace Round the World Yacht Race komt naar Den Helder van 11 t/m 15 juli 2012
- Bijeenkomst over vrijwillige inzet in Den Helder op 19 april 2012
- Wegafsluitingen op 15 april 2012 voor Halve van Den Helder
- Burgervlotbrug komende zomer in werking
- Regiowerktop Noord-Holland Noord 2012 op maandag 18 juni in Hoorn
- Gemeente Texel biedt petitie behoud Gemini ziekenhuis aan Tweede Kamer aan