Deze website maakt gebruik van Google Adsense - zie onze Privacyverklaring

Business Nieuws : 24 April 2006 Bloemenveiling Aalsmeer introduceert Klok in Kantine

Bloemenveiling Aalsmeer introduceert een nieuwe informatiedienst voor kwekers: 'Klok in de Kantine'. Met Klok in de Kantine kunnen kwekers vanuit hun eigen bedrijf of waar ook ter wereld, "live" het veilen van hun producten (en die van anderen) volgen. De nieuwe dienst is een aanvulling op bestaande informatiediensten zoals TeleVBA, Dockreservering en Rekening Online en komt tegemoet aan een behoefte in de markt.

Met Klok in de Kantine krijgen kwekers op eenvoudige wijze inzicht in de gebeurtenissen op de 13 klokken van Bloemenveiling Aalsmeer. Een computer met internetaansluiting (minimaal ISDN en bij voorkeur ADSL) en een abonnement op deze dienst zijn voldoende om mee te kijken in Aalsmeer. Kwekers ervaren direct zelf de stemming en zien hoe hun bloemen of planten worden geveild. Zeker voor aanvoerders in het buitenland is Klok in de Kantine (ofwel 'Clockviewer') een interessante optie. Klok in de Kantine is beschikbaar voor leden, gastzenders, KA-zenders, importagenten en kwekersverenigingen. Een abonnement kost € 10,= per maand. In de introductieweek abonneerden zich 27 kwekers op deze nieuwe dienst. Zij geven aan dat Klok in de Kantine hen meer gevoel geeft bij de prijsvorming op de dagmarkt, een betere vergelijking biedt met andere kwekers en hun personeel op de kwekerij meer betrokken maakt bij het veilproces.

De dienst Klok in de Kantine is te vinden via de website www.MyAalsmeer.com, de toegangspoort voor alle elektronische diensten van Bloemenveiling Aalsmeer. Kwekers die zijn ingelogd kiezen zelf de klok en zien dan dezelfde informatie die vanaf de tribune zichtbaar is. Binnenkort is het ook mogelijk om mee te luisteren met de veilingmeester. Bloemenveiling Aalsmeer vindt het belangrijk haar kwekers en klanten inzicht te geven in wat er plaats vindt in en rond het veilproces. Internet speelt daarin een belangrijke rol. Er wordt continu gewerkt aan verbetering van MyAalsmeer.com. Bijna maandelijks worden nieuwe diensten toegevoegd of bestaande verbeterd. Zo wordt in mei een nieuwe versie van de elektronische factuur voor kopers gelanceerd. De ervaringen van klanten laten zien dat hiermee 10 tot 16 uur tijdswinst per week kan worden behaald.

Voor alle vragen over de elektronische dienstenverlening van Bloemenveiling Aalsmeer kan contact opgenomen worden met het Aalsmeer Servicepunt, telefoon: 0297 - 397000 en/of e-mail: (Bron: BloembollenVisie)

Nieuws

NoordTopics

Gesponsorde koppelingen

Noord-Hollandpad
Het Noord-Hollandpad is een langeafstandswandelpad langs water, duinen, schapen, bloembollen, historische dorpen, molens, gemalen, boerenlandpaden, dijken, slootjes, trekpontjes en heide. Eigenlijk alles wat Nederland zo bijzonder maakt. De hoofdroute is 284 km lang en verdeeld in 16 etappes variërend van 10 tot 25 km. noordhollandpad.nl

WandelNetwerk Noord-Holland
Ook bij jou om de hoek hebben we de leukste routes geselecteerd, door mooie landschappen, lintdorpen en natuurgebieden, over boerenlandpaden, eeuwenoude dijken en langs historische locaties. En nog mooier: jaarlijks worden er nieuwe routes toegevoegd. Zo biedt Wandelnetwerk in Noord-Holland steeds meer mogelijkheden voor een gezonde, sportieve en interessante wandeling in het prachtige Noord-Holland! wandelnetwerknoordholland.nl