Algemeen: 20 juni 2013 Gemeente Hollands Kroon werkt aan 'Dienstverlening op maat'
Bron: Gemeente Hollands Kroon - Gemeente Hollands Kroon vindt het belangrijk dat haar producten en diensten aansluiten op de (toekomstige) wensen en behoeftes van haar inwoners en instanties. Vandaar dat het college van burgemeester en wethouders heeft besloten om de 'Visie op dienstverlening' vast te stellen.
Digitaal, tenzij
Het college wil namelijk toe naar de beste vorm van dienstverlening voor elke gemeentelijke dienst of product. Wethouder Bijlstra: "Voor veel van onze diensten en producten is dit het digitale kanaal. Door steeds meer via onze digitale kanalen beschikbaar te stellen kan iedereen vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week gemeentelijke zaken zelf regelen".
Maatwerk
Het grootste deel van de gemeentelijke dienstverlening kan gedigitaliseerd worden. Maar er zijn altijd uitzonderingen. Bijvoorbeeld in situaties waarbij de juiste beslissing alleen genomen kan worden na bezoek van de locatie of omdat persoonlijke contact verplicht is. Bijlstra: "We werken dus toe naar een vorm van 'maatwerk', waarbij het product of de dienst de manier van dienstverlening bepaalt".
Planning
Door het vaststellen van de visie op dienstverlening verandert er op de korte termijn niets. Het is namelijk een uitgangspunt waarmee de gemeentelijke organisatie nu aan de slag gaat. Deze vorm van dienstverlening wordt dus geleidelijk ingevoerd en geëvalueerd, rekening houdend met de reacties en ervaringen van onze inwoners en instanties.
Overig nieuws van vandaag
- Gemeente Hollands Kroon werkt aan 'Dienstverlening op maat'
- Kustonderhoud Den Helder afgerond
- Spreekuur Watertoerisme en Waterrecreatie in Noord-Holland op 8 juli 2013
- Koerswijziging weidevogelbeleid Noord-Holland: meer doen in minder gebieden
- De Raad voor de Wadden is opgeheven
- Jaarverslag Waddenfonds 2012