Algemeen : 04 Januari 2006 Klachten ambtelijk optreden van medewerkers van gemeente Anna Paulowna naar Ombudscommissie
Vanaf 1 januari 2006 kunnen inwoners van Anna Paulowna die het niet eens zijn met het oordeel van de gemeentelijke klachtencoördinator, terecht bij de onafhankelijke klachtencommissie in Hoorn.
Als u vindt dat u niet netjes behandeld bent door een medewerker of bestuurder van de gemeente, dan kunt u een klacht indienen. Deze klacht wordt volgens een vaste procedure (klachtenregeling) afgehandeld. U kunt uw klacht indienen bij Burgemeester en wethouders.
Eerst: procedure bij de gemeente
Eerst vindt er een interne beoordeling van uw klacht plaats. De betreffende medewerker of bestuurder zal contact met u opnemen over uw klacht. Als u er samen nog niet uitkomt, dan zal de gemeentelijke klachtencoördinator uw klacht verder behandelen. Het is mogelijk dat u het verzoek krijgt om uw klacht in een hoorzitting toe te lichten. Vervolgens krijgt u schriftelijk bericht over het oordeel van de klachtencoördinator.
Niet eens?
Wanneer u het niet eens bent met de uitspraak kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtencommissie. Dat is vanaf 1 januari 2006 de Regionale Ombudscommissie in Hoorn. Het adres van de Regionale Ombudscommissie is Postbus 603, 1620 AR Hoorn.
De hoorzittingen van de ombudscommissie worden gewoon in de gemeente Anna Paulowna gehouden. (Bron: Gemeente Anna Paulowna)
Overig nieuws van vandaag
- Inspraak Voorontwerp-bestemmingsplan Den Oever
- Klachten ambtelijk optreden van medewerkers van gemeente Anna Paulowna naar Ombudscommissie
- Nieuwe PPO proeflocatie in Noordelijk Zandgebied biedt ook diagnostiek service
- Kamer van Koophandel Noordwest-Holland moet zelfstandig blijven
- Nieuwe editie HSV Nieuws