Technologie & Milieu : 08 Februari 2006 Brinkhorst lanceert Digibewust campagne
Op de Europese dag voor veilig Internet heeft minister Brinkhorst van Economische Zaken de publiekscampagne Digibewust gelanceerd. Deze campagne is erop gericht jongeren en het MKB te informeren over hoe je optimaal kan omgaan met de mogelijkheden van digitale middelen zoals internet, e-mail, chatten, online betalen etc. Tegelijkertijd moet je je bewust zijn van de mogelijke gevaren en risico's ervan zoals hacking, spam en virussen. De campagnesite geeft veel informatie over hoe je bewust met deze gevaren kan om gaan. `De techniek is al ver ontwikkeld. Het gaat er nu om de toegevoegde waarde van de mogelijkheden van de techniek maximaal te benutten, terwijl je je bewust bent van de eventuele gevaren´, aldus Brinkhorst. Digitalisering stimuleert de kenniseconomie en leidt tot innovatie van organisaties, individuen en de economie.
Op dit moment is voor veel mensen het gebrek aan vertrouwen in de techniek nog een drempel om de techniek daadwerkelijk te gaan gebruiken. De campagne moet mensen bewust maken hoe de techniek een betrouwbare partner kan zijn. De gebruiker van de techniek heeft hierin een grote eigen verantwoordelijkheid. De campagne met de website www.digibewust.nl is er op gericht de kennis over veilig gebruik van digitale middelen te vergroten.
Digibewust is een initiatief van KPN, TPG, Microsoft en het ministerie van Economische Zaken. Het is de bedoeling dat ook andere marktpartijen zich aansluiten. Meer informatie over de campagne Digibewust is te vinden op www.digibewust.nl (bron: Min. EZ)