Onroerend Goed en Wonen: 28 november 2012 Gemeente Den Helder zoekt beheerder voor 180 gebouwen - nieuw contract vanaf mei 2012 2013
De gemeente Den Helder heeft ongeveer 180 gebouwen in bezit. Daaronder vallen woningen, maatschappelijke panden, monumenten en voormalige schoolgebouwen. Het beheer daarvan door de huidige dienstverlener loopt eind april 2013 af. De openbare Europese aanbesteding voor een nieuw contract is 26 november 2012 gestart.
Informatie is te vinden op www.aanbestedingskalender.nl
De beheerwerkzaamheden bestaan uit het verzorgen van de administratie, de zorg voor de commerciële invulling van de panden en het coördineren van het technisch onderhoud. De uitvoering van dit type werkzaamheden behoort niet tot de kerntaken van de gemeente. Dat is dan ook de reden om het wederom bij derden onder te brengen.
Meer kansen
'Ook kleinere, regionale en relatief nieuwe bedrijven en samenwerkingsverbanden kunnen de aanbesteding winnen', zegt wethouder Grondzaken Suzanne den Dulk. 'We hebben de eisen aan omvang en ervaring van hun onderneming beperkt'.
Criteria
Hoewel de prijs een belangrijk criterium bij de gunning blijft, kijkt de gemeente ook hoe het bedrijf omgaat met de belangen van diverse partijen (eigen organisatie, huurders of gebruikers van het vastgoed, omwonenden). Duurzaamheid en de manier waarop de onderhoudswerken worden gepland en uitgevoerd zijn eveneens criteria waarop wordt getoetst. (Bron: Gemeente Den Helder)
Overig nieuws van vandaag
- Gemeente Den Helder zoekt beheerder voor 180 gebouwen - nieuw contract vanaf mei 2012 2013
- Kennisavonden Texels Landschap op 10 december 2012; 10 en 21 januari 2013
- Definitieve uitslagen verkiezingen nieuwe gemeente Schagen
- Taken milieu en leefomgeving Agentschap NL over naar Rijkswaterstaat en de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT)
- Edorso: 100.000ste Inschrijving bij Kamer van Koophandel Noordwest-Holland
- De online afvalnieuwsbrief van HVC
- Gladheidbestrijding gemeente Zijpe
- Conceptwoonvisie voor de gemeente Schagen