Onroerend Goed en Wonen : 21 Mei 2003 Klantenservice Openbare Ruimte Gemeente Den Helder
Al zo'n tien jaar kunt u met vragen over milieuzaken terecht bij de Klantenservice van de Milieudienst. U kon er vragen kwijt over bijvoorbeeld afval, ongedierte, openbaar groen en waterkolken. Vanaf 2 juni breiden we de taken van Klantenservice uit. U kunt er dan namelijk ook terecht met vragen en klachten over het beheer van de stad. Klantenservice gaat vanaf 2 juni dan ook verder onder de naam Klantenservice Openbare Ruimte.
Vragen stellen
Openbare ruimte is een ruim begrip. Om duidelijk te maken met welk soort vragen u bij de Klantenservice Openbare Ruimte terecht kunt, geven wij u wat voorbeelden. Onder openbare ruimte verstaan wij de ruimte die voor iedereen beschikbaar is. Denk hierbij aan allerlei beheerszaken die te maken hebben met wegen, parken, groenstroken, speelplaatsen, parkeerterreinen enzovoort.
Bijvoorbeeld als u een uitritband wil aanleggen, als markeerstrepen ontbreken op de openbare weg of als u planten in het openbaar groen wilt zetten. Maar ook als het openbaar groen in uw buurt gesnoeid moet worden, u een extra afvalcontainer wilt of het openbare riool stankoverlast veroorzaakt, kunt u bellen. De waterwegen in de gemeente vallen eveneens onder de openbare ruimte. Ziet u voorwerpen drijven die daar niet thuishoren, of is er iets mis met de beschoeiing? Neem dan even contact op met Klantenservice Openbare Ruimte. Het streven is binnen 48 uur antwoord te geven op uw vraag of klacht.
De medewerkers van de vernieuwde Klantenservice blijven op dezelfde tijden bereikbaar: u kunt bellen op werkdagen tussen 08.00 en 14.00 uur. Ook het telefoonnummer blijft onveranderd: 671601.
Voor vragen en klachten over openbare verlichting kunt u hier overigens niet terecht, maar bij het speciale telefoonnummer 636644. Klantenservice Openbare Ruimte is gevestigd in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20. (Bron: Gemeente Den Helder)