Cultuur, Sport & Recreatie: 11 september 2013 Dag van de Herbestemming in de Kop van Noord-Holland op 13 september 2013
Bron: Prov. N-H - Op vrijdag 13 september 2013 organiseert Cultuurcompagnie Noord-Holland een inspirerende excursie langs herbestemd agrarisch erfgoed in de Kop van Noord-Holland.
Deze excursie vindt plaats in het kader van de ‘Dag van de herbestemming’. De bus vertrekt om 8.30 vanuit Alkmaar.
De provincie Noord-Holland wil haar rijke culturele erfgoed, waaronder monumenten, behouden en toegankelijk maken. Het draagt bij aan de aantrekkelijkheid van de omgeving voor bewoners, bezoekers en ondernemers en geeft een gebied een eigen identiteit. Herbestemming geeft leegstaande, karakteristieke gebouwen een nieuwe kans. Het programma Herbestemming Noord-Holland stimuleert herbestemming niet alleen in financiële zin, maar ook door omwoners, gemeenten en ontwikkelaars bij elkaar te brengen.
Tijdens de bustocht wordt informatie gegeven over een aantal karakteristieke gebouwen die een nieuwe bestemming hebben gekregen. 2013 is het jaar van de stolp, daarom staat deze piramide van het Noord-Hollandse landschap centraal tijdens de excursie.
Kijk voor het volledige programma en een aanmeldingsformulier op de website www.herbestemming-nh.nl/dag-van-de-herbestemming/
Volg Herbestemming NH op @HerbestemmingNH
Overig nieuws van vandaag
- Sportmassage Hollands Kroon start een hardloopgroep voor beginners in Hippolytushoef
- Expositie in gemalen Van Ewijcksluis, Anna Paulowna en Wieringerwaard tijdens Monumentendagen 2013
- Den Helder haakt in op nieuwe Burgernetcampagne
- Wijkbewoners Julianadorp gezocht die willen meedenken over de toekomst - bijeenkomst op 11 september 2013
- Waddenfonds verleent eerste subsidie voor thema Landbouw
- Natuurontwikkeling Polder Waard Nieuwland vooral aan zuidrand (Kop van Noord-Holland)
- Dag van de Herbestemming in de Kop van Noord-Holland op 13 september 2013
- Open middag sluitkoolplatform op 14 september 2013 in Warmenhuizen
- Gemeente Texel doet mee met landelijke burgernetcampagne