Business Nieuws: 18 februari 2014 Opstart toeristische positionering NHN in 2014
Er wordt hard gewerkt om de destinatiemarketing vorm te geven zodat Noord-Holland Noord duidelijk in de markt wordt gezet voor binnen- en buitenlandse toeristen. Binnenkort wordt de destinatiemarketing concreet gemaakt en daarbij wordt gekeken hoe de coördinatie en uitvoering optimaal en effectief georganiseerd kan worden. Hiervoor wordt een samenwerking tussen de VVV's tot stand gebracht waarbij Cultuurcompagnie NH en Bureau Toerisme Laag Holland nauw betrokken zijn. Deze gezamenlijke uitvoering van de destinatiemarketing activiteiten hebben tot doel uit te groeien tot de toeristische motor van de regio. Gedurende dit proces wordt ook gekeken naar innovatieve methoden om ons totale aanbod in de toekomst krachtiger en eenduidiger onder de aandacht te brengen bij de belangrijkste markten.
Bekeken vanuit de behoefte om Noord-Holland Noord duidelijk te positioneren ten opzichte van Amsterdam en omdat het inzicht geeft over geografische ligging van de regio, hanteert Leisure Board op dit moment Holland Boven Amsterdam als werktitel voor de samenwerking tussen de partijen die de uitvoering van de destinatiemarketing ter hand gaan nemen. Onder het motto: 'handen uit de mouwen en gewoon doen', wordt in 2014 vanuit de gezamenlijke VVV's in samenwerking met Bureau Toerisme Laag Holland en Cultuurcompagnie NH een aantal activiteiten onder deze naam uitgevoerd. Zo manifesteerde Holland Boven Amsterdam zich op de Fiets- en Wandelbeurs in België.
Meer informatie: www.leisureboard.nl (bron: Leisure Board Noord-Holland)
Overig nieuws van vandaag
- Dijkinspectieteam HHNK in Engeland onder indruk
- Landschap Noord-Holland zoekt: Beschermdames en -heren voor weidevogels
- Paddenwerkgroepen op zoek naar vrijwilligers
- Timmerploeg Lentetuin Breezand klaart megaklus
- Opstart toeristische positionering NHN in 2014
- Akkoord verdubbeling duurzame pulsvergunningen visserij