Business Nieuws : 12 januari 2000 Website Den Helder Support Service BV van start.
Sinds deze week is de website van Den Helder Support Service BV uit Den Helder in de lucht.
Sinds de oprichting in mei 1997 is het bedrijf gevestigd op een gunstige locatie aan de haven van Den Helder, op slechts 50 meter van de schepen waarvoor het bedrijf werkt.
Het bedrijf is opgericht door Wim Schouwenaar om schepen die de haven van Den Helder aandoen te kunnen voorzien van een uitgebreid pakket aan diensten. In samenwerking met Schreiner Airways is in 1998 op de luchthaven van Den Helder een tweede kantoor geopend om de heliport diensten van DHSS voor de diverse oliemaatschappijen nog beter te kunnen ondersteunen.
Hoofddiensten van DHSS:
- Scheepsagentschap
- Douane diensten
- Gespecialiseerde diensten voor de Offshore sector
- Logistieke ondersteuning
- Transport over de weg, door de lucht en over zee
- Brokerage in guard- & standbyvessels
- Heliport diensten
- Inkoop van materialen
Op de site kunt u (in het engels) een volledig beeld krijgen van de diensten die DHSS kan leveren aan de gebruikers van de haven. De site is gerealiseerd met ondersteuning van het Networked City project dat door de Bedrijfsregio Kop van Noord-Holland wordt gecoördineerd.
Den Helder Support Service BV
Het Nieuwe Diep 22
1781 AC Den Helder
Telefoon: 0031.(0)223.614700
Mobiel: 0031.(0)6.53812624
Fax: 0031.(0)223.614848
The Networked City:
Het project ondersteunt het verkennen, ontwikkelen en invoeren van zakelijke internet
toepassingen. Via kennisoverdracht en kenniscirculatie, actieve en praktische ondersteuning bij
de ontwikkeling en invoering van internet toepassingen laat The Networked City ondernemingen
vertrouwd raken met de mogelijkheden van internet. Op een website kan men een on-line winkel of
verhuurbedrijf beginnen, waarbij klanten direct via internet kopen en huren. Bedrijven, actief in
informatievoorziening en advisering kunnen via een website aan betalende klanten gerichte
informatie en advies geven, gebruikmakend van database technieken. Ketens van bedrijven kunnen
hun aanbod en kennis via het web clusteren en bundelen naar de markt en aldus profileren als een
samenhangende 'virtuele' onderneming.