Algemeen : 06 April 2005 Directiemodel stelt klanten gemeente Texel centraal
De nieuwe gemeentelijke organisatie volgens het directiemodel is deze week gepresenteerd. De gemeenteraad, medewerkers en pers zijn via diverse bijeenkomsten geïnformeerd. Het nieuwe model is over het algemeen positief ontvangen.
Duidelijk is de rode draad: namelijk verbetering van de interne samenwerking ten dienste van "de burger" (onze klanten). Met de invoering van de Centrale Publieksbalie heeft de gemeente Texel hiermee twee jaar gelden een succesvolle start gemaakt. Nu vindt een verdere "kanteling" van de organisatie plaats, zodat we nog beter kunnen inspelen op vragen van burgers ("vraaggerichte aanpak").
De ambtelijke organisatie wordt voortaan geleid door een tweehoofdige directie: Gert-Jan Jongkind (algemeen directeur) en Bernadette Nouwen (adjunct-directeur). De directie stuurt in totaal zes nieuwe afdelingen aan (zie schema). Voorheen telde de gemeente drie sectoren (Welzijn, Middelen en Grondgebied) en elf afdelingen. De organisatie is nu dus vereenvoudigd. De kortere lijnen moeten zorgen voor een snellere dienstverlening en betere producten. De invoering van het directiemodel zal eind 2005 zijn voltooid (zie planning).
Het nieuwe organisatieschema en de planning kunt u bekijken op www.texel.nl (Bron: Gemeente Texel)
Overig nieuws van vandaag
- Officiële opening Poldertuin op zaterdag 9 april
- Start nieuwe inrichting Schootenweg
- Website Gemeentelijke Havendienst Den Helder
- Per 1 juli meer keuzevrijheid bedrijven bij aanpak arbeidsomstandigheden
- Ondernemers in Noordwest Holland bereiden zich voor op gemeenteraadsverkiezingen
- Waddenprovincies voor plaatsing Waddenzee op Werelderfgoedlijst
- Nieuwe editie HSV Nieuws
- Directiemodel stelt klanten gemeente Texel centraal
- Uitwerkingsmaand Wieringerrandmeer