Algemeen : 15 Maart 2005 Goede kwaliteit dienstverlening blijft uitgangspunt bestuur gemeente Texel
Openheid en een goede kwaliteit van de dienstverlening. Dat is en blijft het uitgangspunt voor de organisatie van onze gemeentelijke diensten. Net als vele andere commerciële en ambtelijke organisaties streeft ook de gemeente Texel naar de vorming van een klantgerichte organisatie (de burger centraal). Dat doen we niet in één keer, maar stap voor stap.
We zijn ons ervan bewust dat de kwaliteit van de organisatie altijd voor verbetering vatbaar is. Ook beseffen we dat de gemeente, zoals elk ander overheidsorgaan, per definitie nooit de populariteitspoll zal winnen. Het is nu eenmaal onmogelijk om iedereen tevreden te stellen. Toch heeft de negatieve publiciteit deze week ons onaangenaam getroffen. Zoals eerder in een reactie door ons gesteld, betreurt het gemeentebestuur deze publiciteit, vooral omdat het hierbij gaat om losse incidenten en individuele medewerkers onnodig zijn beschadigd.
Het gemeentebestuur en de directie voelen zich echter gesterkt door de positieve zaken die in de afgelopen periode, zeker ook dankzij de inbreng van vele medewerkers, zijn bereikt. Daarom lijkt het ons verstandig om vooruit te blikken en de energie te steken in de verdere organisatieontwikkeling. De invoering van de Centrale Publieksbalie heeft zichtbaar gemaakt dat we op de goede weg zijn. Momenteel wordt de organisatie verder gestroomlijnd via de invoering van het directiemodel. Al deze inspanningen moeten ertoe leiden dat de interne bedrijfsvoering, nog meer dan nu reeds het geval is, geheel op de vragen en behoeften van de burgers zal zijn afgestemd. Eind maart, nadat er concrete besluiten zijn genomen, zullen we nader naar buiten treden. (Bron: Gemeente Texel)
Overig nieuws van vandaag
- Dure biobloem doet het goed bij de pomp
- Groot aantal grenswaarden komt te vervallen
- Beeldkwaliteitsplan voor alle gemeenten in Noord-Holland
- Europese aanbesteding Regionale Inkoop Reïntegratie
- Nieuwe editie HSV Nieuws
- Exploitant Libéma houdt Cape Holland
- PPO geeft brochure Duurzame sierteelt in de vollegrond uit
- Goede kwaliteit dienstverlening blijft uitgangspunt bestuur gemeente Texel