Algemeen : 29 Juni 2004 Positief beeld publiek van gemeentelijke dienstverlening Den Helder
De inwoners van Den Helder hebben een positief beeld van de gemeentelijke dienstverlening. Dat blijkt uit een onderzoek van de VNG (Vereniging van Nederlandse Gemeenten) onder de bezoekers van de loketten in het stadhuis in Den Helder. De VNG voerde dit klanttevredenheidsonderzoek uit onder 33 gemeenten om inzicht te krijgen in de dienstverlening van gemeenten.
Het klanttevredenheidsonderzoek laat zien dat de klanten de dienstverlening in Den Helder met een 7,4 waarderen. De deelnemers aan het onderzoek werd onder andere gevraagd wat ze vinden van de bereikbaarheid van het stadhuis, de wachttijd en wachtruimte, de verwijzingsborden, de privacy aan het loket, de openingstijden en de parkeergelegenheid.
Klantenpanels
Niet alleen de VNG heeft een onderzoek naar de dienstverlening gedaan. Ook de gemeente zoekt actief haar klanten op. Zo organiseerde zij onlangs twee klantenpanels. Deze leverden veel nuttige informatie op. De klanten zijn tevreden over de benadering van de medewerkers en de vaak snelle afhandeling van hun vraag. De informatieverstrekking over de sociale zekerheid scoorde laag. Daar moet de gemeente meer aandacht aan besteden. Verder vroegen de klanten meer aandacht voor de elektronische dienstverlening en een duidelijke bewegwijzering bij de ingang van het stadhuis. (Bron: Gemeente Den Helder)