Algemeen : 10 October 2002 Organisatiewijziging gemeente Wieringen
Vanaf 1 oktober 2002 de organisatie van de gemeente Wieringen gewijzigd. I.p.v. 5 afdelingen is men teruggegaan naar 4 afdelingen, t.w.:
- Samenleving;
- Middelen;
- Grondgebiedzaken;
- Het Stafbureau.
Afdeling Samenleving bestaat uit de volgende diensten:
Voormalig afdeling Welzijn:
- Onderwijs, cultuur, sport-, welzijnszaken en gezondheidszorg;
- Woonruimteverdeling, huursubsidie en vangnetregeling, Wet voorzieningen gehandicapten (Wvg);
- De Algemene bijstandswet (Abw);
- Minimabeleid;
- Het Besluit bijstandsverlening zelfstandigen (Bbz);
- De Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (Ioaw);
- De Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (Ioaz);
- De schuldhulpverlening;
- Opvang van asielzoekers;
- Verklaringen on- en minvermogenden.
Voormalig afdeling Algemene Zaken (Bevolking/Burgerzaken):
Afdeling Middelen bestaat uit de volgende diensten:
Voormalig afdeling Financiën:
Voormalig afdeling Algemene Zaken (Interne Zaken):
Afdeling Grondgebiedzaken blijft ongewijzigd.
Het Stafbureau bestaat uit de volgende diensten:
Voormalig afdeling Personeelszaken:
- werving en selectie;
- Organisatiebeleid;
- Loopbaanbeleid;
- Beloningsbeleid;
- Secundaire arbeidsvoorwaarden;
- Door- en uitstroombeleid;
- Salarisadministratie.
Voormalig afdeling Algemene Zaken (overig):
- Economische Zaken (o.a. ondernemersaangelegenheden) en toerisme;
- Bestuurlijk juridische zaken;
- Secretariaat van de bezwaar- en beroepschriftencommissie en de ombudsvrouw;
- Brandweer- en politiezaken;
- Rampenbestrijding;
- Algemene Plaatselijke Verordening en bijzondere wetgeving;
- Kabinet, waaronder koninklijke onderscheidingen;
Voorlichting.
Tevens behoren bij dit Stafbureau de gemeentesecretaris drs. J. Wittink en stafmedewerker H. Fischer. (Bron: Gemeente Wieringen)